Ügyvéd marketing – teljes útmutató

Torma Bálint

Teljes útmutató a sikeres online marketing stratégia felépítéséhez, kifelyezetten ügyvédek számára.
Ügyvédnek lenni bizalmi állás, akárcsak egy orvosé. Az ügyvédek számára a lehető legjobb ügyfélszerzési módszer az ajánlásból érkező ügyfél, hiszen itt már van egy alapvető bizalom az ügyfél és az ügyvéd között. De mit tehet az az ügyvéd aki nem rég vált ki egy irodából vagy most kezdte az önálló praxisát. Ő hogyan szerezheti meg az első ügyfeleit, hogyan alakíthatja ki az ügyfél körét? Itt jön képbe az online világ, az a hely, ahova az emberek fordulni szoktak, amikor nem kapnak (vagy valami miatt nem kérnek) ajánlást az ismerősi körökből. Az online marketing megfelelő használatával felépíthető az a bizalom és az a szakértői státusz, ami szükséges az ügyvéddel való együttműködés megkezdéséhez.

5 kulcsfontosságú ügyvéd marketingstratégia van, amely hozzásegítheti Önt az új ügyfelek megszerzéséhez:

 
  1. változtassa weboldalát 24 órás értékesítő munkatárssá
  2. fektessen kellő időt, és energiát tartalommarketingbe és keresőoptimalizálásba
  3. bővítse minél szélesebb körben online jelenlétét és szerezzen még több weboldal látogatót
  4. építse a márkáját
  5. mérni és elemezni minden adatot, amit csak lehet

1. A saját weboldal, mindennek az alapja

 

Weboldal az Ön elsőszámú marketing eszköze. Minden itt kezdődik és végződik.
Ha csak egy valamit visz magával ebből a cikkből az a következő legyen: ennek egy profi weboldalra van szüksége, mint weboldal dizájnban, funkcionalitásban és felhasználói élményben egyaránt. Ha nem éri el a váó hatást olyan mintha nem is létezne.
Ehhez az ön weboldalának a következő dolgoknak kell megfelelnie:

  • gyors
  • mobilbarát
  • könnyen megtalálható
  • vonzó a szemnek és felhasználó barát
  • szakértői

Gyors

 

A weboldal nem töltődik be elég gyorsan a felhasználók bezárják az oldalt mielőtt az megjelenne. Ráadásul a lassú weboldalakat a Google is hátrébb sorolja a keresőben. Ha a weboldal nem töltődik be elég gyorsan, a leendő ügyfél keresni fog más ügyvédet, így nem engedheti meg magának, hogy ezt a hibát elkövesse.

Mobilbarát


Úgy is mondhatnánk, hogy reszponzív vagyis okos telefonra és tabletre optimalizált designal rendelkezik. Weboldal látogatók körülbelül fele már okos eszközökről érkeznek, ezért kulcsfontosságú, hogy ezeken az eszközökön is megfelelő megjelenést biztosítsuk a weboldalnak.

Tipp: Tesztelje a webhelyet a mobiltelefonján. Működnek a gombok? A képek mérete megfelelő? Olvasható a szöveg? Ha most látná először eligazodna rajta? Ha nem, állítsa rá a webesét, hogy dolgozza rajta.

Felhasználói élmény


Nem a web design lesz az, ami eladja az ön szolgáltatását, viszont ezzel fognak először találkozni leendő ügyfelei és tudat alatt egy másodpercen belül véleményt alkotnak, arról, hogy ez egy megbízható weboldal vagy sem. Mivel ez a döntés tudatalatti, az Ön weboldalának minden vizuális elemet, úgy kell megtervezni hogy hitelességet, szakértelmet és bizalmat sugározzon, legyen szó akár színekről, formákról, képekről vagy a szöveg betűtípusáról.

Ezenkívül felhasználói élmény magában foglalja azt is, hogy a weboldal jól átlátható, rendezett és logikus legyen. Ha a felhasználók nem értik a weboldal működését vagy túl bonyolultnak találják, el fogják hagyni az oldalt.

Tipp: Kérje meg egy barátját vagy családtagját, hogy nézze meg a weboldalát, figyelje meg őket, hogy az ön segítsége nélkül is el tudnak-e navigálni a weboldalon, ha nem akkor, lehet hogy újra kellene tervezni a weboldalt.

Legyen könnyen megtalálható a keresőmotorok számára, mint amilyen a Google

Kiszolgált piac helye szerint 3 fajta ügyvédi iroda van:

  • általános jogi ügyekkel foglalkozó helyi ügyfeleket kiszolgáló iroda
  • speciális jogi szakterületre koncentráló nagyobb területi egységeket kiszolgáló (akár országos szinten is)
  • a fentieknek az egyvelege

Ezzel el is érkeztünk a következő részhez. Amiben megtudhatja, hogy hogyan fognak Önre találni a potenciális ügyfelei pont akkor, amikor igazán szükségük lesz a szolgáltatására.

2. Fektessen tartalom marketingbe és kereső optimalizálásba (SEO)

 

Keresőoptimalizálás célja, hogy amikor az emberek előveszik a telefont a zsebükből és rákeresnek az aktuális problémájukra vagy helyzetükre, ami foglalkoztatja őket, akkor az ön weboldala, az organikus találatok lehető legjobb helyén szerepeljen.

Jobb organikus elérés érdekében következő dolgokat végzem el egy ügyvédi honlap keresőoptimalizálásakor:

  • weboldal gyorsítás
  • mobilra optimalizálás
  • schema hozzáadása az oldalhoz
  • egyes oldalak optimalizálása a megfelelő keresési kulcsszavakhoz
  • releváns kulcsszavak hozzáadása képleírásokhoz oldal címekhez és html kód megfelelő részeihez
  • képekhez kulcsszó gazdag leírás hozzáadása
  • honlapon kívüli helyi keresési optimalizálás (Google Maps-on való megjelenés)
  • tartalommarketing (részleteket lásd lejjebb)

Tipp: Nyisson meg egy inkognitó ablakot a böngészőjében és írja be a keresőbe, hogy ügyvéd és utána az Ön városa, pl.: “ügyvéd keszthely”. Ha a weboldal nem jelenik meg a Google első találati oldalán, akkor érdemes lenne felvenni a kapcsolatot egy profi SEO szakemberrel.

Tartalom marketingbe is fektessen ne csak SEO-ba

 

Ki akarna olyan ügyvéddel dolgozni, aki nem számít szaktekintélynek a saját iparában? Ennek ellenére számos olyan ügyvéd weboldal van, ahol nem található semmilyen szakmai tartalom csupán fel vannak sorolva a tevékenységek. Amit az ön weboldalának tartalma üzen legyen az akár vizuális vagy szöveges nagyban befolyásolja, hogy a weboldal látogatója felveszi önnel a kapcsolatot vagy sem.

Mikor nézett rá utoljára weboldalára? Van egy átfogó üzenete a weboldalnak? Könnyen kezelhető és átlátható? Van blogja? Az ön weboldala támogatja az online értékesítést?

Tipp: hozzon létre tartalmat a weboldalán. Kezdje a fő szolgáltatásával és utána dolgozza ki a többit. Miután a főbb oldalak elkészültek indítson egy blogot. Első körben válaszolj néhány olyan általános kérdésre, amelyeket az új ügyfelek fel szoktak tenni. Szakmai cikkek írásával, mindenki előtt nyilvánvalóvá teheti a szakértelmét és emellett támogatja a jobb keresési eredményeket a Google-ben.

3. Terjessze ki az online jelenlétet, hogy a lehető legtöbb potenciális ügyfelet elérhesse.

 

Sajnos nem minden csatát vívnak hazai pályán.

A következőkben olyan lehetőségekről lesz szó, amelyek a saját weboldallal ellentétben nem saját tulajdonban vannak, viszont nagyszerű lehetőséget biztosítanak arra, hogy elérje a potenciális ügyfeleket; ráadásul egymással illetve a keresőoptimalizálással kombinálva erősítik egymás hatását.

  • Local SEO (helyi keresőoptimalizálás)
  • Fizetett hirdetések (Google Ads – PPC)
  • Közösségi média (Pl: Facebook, Instagram, LinkedIN)
  • Szaknévsorok
  • Videó marketing vagy podcast indítása

Local SEO

 

A helyi keresőoptimalizálás eltér a szokásos keresőoptimalizálástól, méghozzá abban, hogy itt az a cél, hogy a Google Maps találatok között szerepeljen a vállalkozás a lehető legjobb helyen. Ez többek között azért is fontos, mert ha rákeresünk valamire a Google-ban, akkor a Google Maps találatok az organikus találatok fölött jelennek meg.

A Google Maps a Google Cégem fiókból veszi át a vállalkozások adatait.

Tipp: Mindenképpen ajánlott a Google Cégem-ben regisztrálni, ha még nem tette meg. Ha már regisztrált ellenőrizze az alábbi adatok aktualitását:

  • Telefon szám
  • Cím
  • Nyitvatartási idő
  • Képek
  • Vélemányek

Fizetett keresési hirdetések (Google Ads – PPC)

 

Minden vállalkozó arról álmodozik, hogy a keresőoptimalizálásból majd teljesen ingyen özönlenek a potenciális ügyfelek a weboldalára, lehetőleg azonnal. A keresőoptimalizálás noha ingyen van, ahhoz, hogy látható eredmények legyenek, bizony időt és pénzt kell bele fektetni, arról nem is beszélve, hogy az eredmények csak hónapok múlva lesznek láthatóak. Ezért a keresőoptimalizálás mellett, mindig erősen ajánlott a fizetett keresési hirdetések használata, amivel szinte azonnal megjelenhetünk a keresőben, azoknak akik a szolgáltatásukkal kapcsolatos kulcsszavakra keresnek, emellett pozitív hatással lesz az organikus keresésekre is. Így indíthatunk támadást egyszerre két frontról: a keresőoptimalizálás egy hosszú távú, a keresési hirdetések pedig rövidtávon is működő stratégia.

Retargeting hirdetések

 

A retargeting hirdetések a fizetett hirdetések egy speciális fajtája amivel azokat tudjuk megcélozni, akik már jártak a weboldalunkon (vagy valamilyen más módon kimutatták az érdeklődésüket). Aszerint, hogy a weboldal mely részeit látogatták meg célzott tartalommal és hirdetési szöveggel vagy képpel terelhetjük őket vissza a weboldalunkra.

Tipp: Írja be a Google-ba a következőt: „ügyvéd [az Ön városa]” Pl: ügyvéd Pécs. Nézze meg milyen hirdetések jelennek meg. Megfigyeléseim szerint vidéken gyakran előfordul, hogy a hirdetések között sok budapesti ügyvéd hirdetése jelenik meg (rossz hirdetés beállítása miatt), a helyi ügyvédek pedig egyáltalán nem vagy csak ritkán használják a hirdetéseket (ami azt jelenti, hogy kicsi a verseny, emellett a budapesti ügyvédeknél is olcsóbban szerezhetnek a helyiek kattintásokat, mivel a Google az ár megállapításánál a weboldal relevanciáját is figyelembe veszi, viszont egy budapesti ügyvéd az „ügyvéd veszprém” kifejezésre nem igazán releváns).

Ügyvédek a közösségi médiában

 

Valóban szüksége van egy ügyvédnek vagy ügyvédi irodának Facebook oldalra?

A válasz igen, de csak azután, hogy a weboldala és az azzal kapcsolatos dolgok már kész vannak. A Facebook nagyszerű eszköz arra, hogy betekintést nyújtson a színfalak mögé és megmutathassa az emberi arcát. Láthatják a követői, hogy nem csak a pénz érdekli és nem olyan mint, a többi ügyvéd, hiszen azáltal, hogy megmutatja a személyiségét sokkal közelebbi ismerősnek fogják Önt érezni és egy ismerőssel mindig szívesebben kötünk üzletet.
De melyik közösségi média platformon kellene jelen lennie? Általánosságban elmondható, hogy ha B2C szolgáltatása van akkor inkább a Facebook a jobb választás, ha pedig B2B akkor, a Linkedinnel is érdemes foglalkozni.

A vállalkozás emberközelibbé tétele és a potenciális ügyfelekkel való kapcsolatfelvétel mellett, azért is érdemes a közösségi médiában aktívan jelen lenni, mert közvetve jó hatással van a keresőoptimalizálásra.

Az alábbi módokon:

Megnöveli az online láthatóságot (még egy forgalom forrás a weboldalának)
Hozzájárul a szakértői státuszhoz és erősíti a márkáját
Szélesebb körű tartalom terjesztés
Jó hatással van a local SEO-ra (helyi keresőoptimalizálásra)
Már nem lehet ingyen elérni a követőket, mint ahogy régen a Facebook aranykorában. Ha szeretne minél több embert elérni akkor bizony itt is fizetett hirdetéseket kell használni. Viszont jó hír, hogy a tapasztalatok szerint a Linkedin-en viszont organikusan is jó eredményeket lehet elérni.

Videó marketing

 

Nos, ha már kész a keresőoptimalizált weboldala, keresési hirdetésekkel folamatosan jönnek a látogatók és már elkezdett terjeszkedni a közösségi médiában is és szeretne még egy lépést tenni előre akkor, jöhet a videó marketing.

Hogyan tűnhet ki a többi ügyvédi iroda közül? Ugye Ön se bízik meg szívesen egy idegenben, de hogyan lehet az embereknek az az érzése, hogy Ön már egy jó ismerős akiben megbízhatnak? Egyszerű. Videó marketinggel és a videókat terjesztő Facebook és Google hirdetésekkel.

Mivel az emberek sokkal gyorsabban dolgozzák fel a videós tartalmakat, mint az írott szöveget, ezért ez az egyik legegyszerűbb és leggyorsabb módja az információ átadásának.

A Youtube a világ második legtöbbet használt keresője, ha Ön nem fog megjelenni a Youtubon, akkor majd a versenytársa előbb-utóbb megteszi.

Egy magyar példa az ügyvédi videó marketingre:

4. Törődjön az Önnel kapcsolatos véleményekkel és használja az online jelenlétét az ügyvédjelöltek be vonzásában

 

Ha van rá lehetőség mindig utánanézünk mások véleményének, mielőtt vásárolnánk az adott termékből vagy igénybe vennénk egy adott szolgáltatást. Nincs ez másképp az ügyvédeknél sem. Ugyan az ügyvédi honlapokra vonatkozó szabályozás nem teszi lehetővé a vendégkönyv közzétételét a weboldalon, a Google Térképen illetve a Facebook-on lehetőség van arra, hogy az ügyfelei véleményt írjanak Önről.

Használja az online jelenlétet, az új ügyvédjelöltek toborzására

 

Ha növelni szeretné az irodája kapacitását és a legjobb ügyvédjelöltek közül szeretne válogatni, akkor az online jelenlét nem csupán ügyfélszerzésre, hanem új munkatársak toborzásához is nagyszerű eszköz.

A fiatalabb generáció minden nap használja az internetet és aktívan jelen van a közösségi médiában, ezért ha a hazai pályán (az online világban) szólítja meg őket, akkor nagyobb eséllyel szerezheti meg a legtehetségesebb ügyvédjelölteket.

Hogyan használhatja egy ügyvédi iroda a közösségi médiát új munkatársak felvételére?

 

Facebook

Itt nyugodtan tegye nyilvánvalóvá a vállalati kultúráját és tüntesse fel az összes olyan előnyt, amiért valaki Önnek szeretne dolgozni. A jogi területen ez magában foglalja a konferenciák megosztását, a kiemelt bírósági ügyeket is.

LinkedIn

Ezt használhatja kapcsolatépítésre, újoncok keresésére vagy megoszthatja a véleményét szakmai dolgokkal kapcsolatban.

Tipp: Nézze át az összes közösségi média oldalát egy ügyvédjelölt szemével. Milyen az összkép? Szívesen dolgozna itt? Pontosan látja milyen lenne az Ön irodájában dolgozni?

5. Nincs olyan ügyvéd marketing, amely megfelelő nyomon követés és elemzés nélkül jól működik

 

Az ügyvédek nem pazarolhatják az idejüket, pénzüket és energiájukat olyan hirdetési stratégiákra ami nem hatékony. Éppen ezért pontosan meg kell mérnie és nyomon kell követnie az egyes hirdetési kampányokat, hogy megtudja, mely ügyvédi marketingstratégiák működnek, és melyeket kell megváltoztatni vagy leállítani. Ha újra és újra ugyanazokat a hibákat követi el, az nem fog sehova se vezetni.

Számos vállalkozás tulajdonosának sok segítséget jelent ha kimutatásokat használ és meg vizsgálják a kulcsfontosságú teljesítménymutatókat (KPI).

Az ügyvédi iroda digitális marketing stratégiája szempontjából ezek a KPI-k valóban fontosak:

  • Összes új ügyfél
  • Érdeklődők (Leads)
  • Bevétel
  • A marketing befektetés megtérülése (ROMI)
  • Lead-eladási konverziós arány
  • Foglalási arány (hívásokból)
  • Lead bekerülési költség (CPL)

0. Lépés: Analizálja az ügyvédi iroda online statiszttikáit

 

Miután befejezte ennek elolvasását, azt javaslom, nézzen rá weboldalának online statisztikáira. Ez az első dolog, amit én is teszek ha egy új ügyfél kerül bevezetésre. Ezzel kaphatunk egy összképet arról, hogy hol tartanak az ügyfelek digitálisan.

Mi a legjobb ügyvédi marketing stratégiák titka? Keressen fel egy olyan online marketing szakembert aki megfelelő készségekkel és tapasztalatokkal rendelkezik, e mellett ismeri az ügyvédekre vonatkozó speciális szabályozásokat is.

Ilyen vagyok én is. Kérem vessen egy pillantást a jelenlegi és a korábbi ügyfeleim véleményére a kezdőoldalon. Ha úgy érzi, hogy érdemes lenne beszélnünk vegye fel velem a kapcsolatot és egy ingyenes stratégiai konzultáció keretében megbeszéljük hogyan segíthetek a céljai elérésében.

További cikkek

Online bankkártyás fizetés – Melyik szolgáltatót válasszam? Barion vs. Paylike

Az alábbi bejegyzés azoknak szól akik a WooCommerce rendszerű webshopjukhoz keresnek bankkártyás fizetési megoldást. 2 nagyon jó megoldást foguk összehasonlítani hogy mindenki eldönthesse, melyik az ideális megoldás számára. Az egyik versenyző egy nehéz súlyú jól ismert piaci szereplő a Barion a másik peig egy könnyed és filigrán, kevésbé ismert figura a Paylike.

Olvass tovább »

Többet szeretnél?

  • Online marketing analízis
  • Google Ads fiók analízis
  • Kulcsszó kutatás
  • Kampány tervezés
  • Komplett Google hirdetés menedzsment

Vedd fel velem a kapcsolatot és derítsük ki, hogy tudnálak-e támogatni a céljaid elérésében.

Email: public[kukac]tormabalint.hu

Tel: +36 70 292 7781