Miért érdemes podcast-et indítani?

Torma Bálint

Tudok 9 + 1 okot, amiért érdemes belevágni a podcast indításba. Érdekel?

Célközönség figyelmének megszerzése

Minden itt kezdődik, hogyan törd meg a zajt és keltsd fel a potenciális ügyfelek figyelmét? Az emberek már immunisak lettek a hagyományos reklámokra, ezért fektetnek az ügyes cégek tartalom marketingbe. A tartalom marketing lényege röviden az, hogy a célközönséged figyelmét érdekes / értékes tartalommal szerezheted meg a lehető leggazdaságosabban. Tartalom alatt sok mindent érthetünk, például: egy Facebook posztot, YouTube videót, blog cikket, podcast-et, vagy egy valódi papírra nyomtatott magazint is. A lényeg hogy valamilyen média felületen kell megjelenned ami lehet a sajátod vagy valaki másé, de mindenképpen legyen ott a célközönség figyelme.

Könnyű indulás

Egy blogot ma már bárki tud indítani 5 perc alatt és ennek megfelelően eléggé telített is a piac, tehát nehéz kitűnni, még ha jó is vagy az írásban.

A YouTube-on könnyebb kitűnni rendszeres színvonalas videó készítéssel, de rendesen meg kell szenvedni érte. Sok embert zavar ha egy kamera előtt kell beszélni, bár gyakorlással el lehet sajátítani a megfelelő technikákat ez bizony nem megy egyik napról a másikra és ne is beszéljünk a profi videós kellékekről amik bizony az egekbe lőhetik egy-egy videó elkészítésének a költségvetését.

Ezzel szemben aki podcast-et indít annak alacsony eszközigénnyel és kevés versenytársal kell számolnia (most még).

Tartalom újrahasznosítás

Egy podcast-et könnyedén át lehet alakítani videóvá vagy egy írásos cikké, így több legyet is üthetsz egy csapásra. Arról nem is beszélve, hogy kiragadhatsz belőle kisebb részeket amiket közösségi média poszt ként haszosíthatsz így nem lesz többé gondod azzal hogy mit posztolj.

Növekvő trend

Amerikában virágkorukat élik a podcast-ek és ahogy az lenni szokott az ottani marketing trendek bizony kis hazánkba is megjelennek 3-5 éves késéssel. Ez a fellendülő trend elég jól látszik a Google Trends grafikonjából is ami kizárólag a hazai adatokat mutatja:

Könnyen fogyasztható

Egy podcast-ot meg lehet hallgatni reggelizés, vezetés vagy edzés közben is, és számtalan más helyzetben amikor olvasni vagy videózni nem tudnánk. Ezen felül el tudnád képzelni, hogy valaki 30 percen keresztül olvas egy cikket a weboldaladon? Nem valószínű. Egy 30 perces podcast adás viszont nem ritka sőt vannak egy órás vagy annál hosszabb adások is.

Márkaépítés

A podcast kiváló eszköz a személyes márka építéséhez. Kísérletezz különféle formátumokkal és találj rá a saját hangodra. Mond el a világnak mi a véleményed a dolgokról és találd meg azokat akik egy húron pendülnek veled.

Szakértői státuszod megerősítése

Egy podcast indítása elősegíti, hogy megerősítsd a szakértői pozíciód a témában. Segít a közönség építésében, és megkönnyíti a termék vagy szolgáltatás értékesítését, mivel egyre hitelesebb leszel az emberek szemében. Ne feledjük el, nem elég szakértőnek lenni, annak is kell látszani. Lehet, hogy nagyon jól értesz valamihez, de ezt tudatnod is kell a világgal.

Tereld az embereket a weboldaladra

A podcast-ok lehetőséget nyújtanak, hogy a potenciális vásárlókat vezess a weboldaladra vagy webshop-odba. Minden podcast könyvtár lehetővé teszi, hogy hivatkozást helyezz el a podcast leírásában, és ha saját podcast-ed van, akkor minden műsorok végén elmondhatod a hallgatóknak, hogy melyik weboldalt kell meglátogatni további infókért.

Fejleszti a beszédkészséget

Sok ember retteg a nyilvános beszédtől, de mindannyian tudjuk, hogy ez egy redkívűl értékes készség. Az egyik legjobb módja, hogy ezt elkezd egy podcast indítása, így később nem lesz gondod, hogy ha meghívnak valahova előadni.

Csak mert… podcast-elni jó!

Van olyan téma amiről szívesen beszélsz? Vannak olyan gondolataid amit szívesen megosztanál a világgal? Szeretsz a barátaiddal sztorizgatni? Rendben, akkor legközelebb ne felejtsd el rögzíteni 😉

Hogyan állj neki?

Ha elhatároztad magad, ne halogass, a túlagyalás sokszor megöli a cselekvést. Egyszerűen kezd el az első adásokat rögzíteni az okostelefonoddal. Ha pedig professzionális szinten szeretnéd rögzíteni a podcast-jeidet, akkor jó szívvel ajánlom figyelmedbe a DLX Média Podcast studióját. Íme egy rövid videó a stúdióról:

További cikkek

7 + 1 szemfelnyitó ötlet egy mediátor marketingjének fejlesztésére

Éppen elég nehéz feladat elindítani egy mediátor praxist anélkül is, hogy közben az első számú munkahelyeden is megálld a helyed. Az egyik kedves ügyfelem éppen ebben a helyzetben volt amikor arra kért hogy nézzem át az online marketingjét és gyűjtsem össze a javaslataimat amik előrelépést jelentenének a vállalkozásában. Ebben a cikkben a neki írt e-mailt fogom feldolgozni.

Olvass tovább »

Esettanulmány: Shopping hirdetések bevezetése egy kevés termékes webshop-ba, a Facebook hirdetések mellé

Ebből az esettanulmányból megtudhatod hogy: 

  • Milyen kockázatokat rejt magában ha egy induló webshop csak Facebook hirdetésekből szerez látogatókat,
  • Milyen előnyös hirdetési forma létezik még a Facebook-on kívül, speciálisan webshopok-nak,
  • Milyen nehézségbe ütközhetsz ha a Google webshopoknak készült hirdetési formáját szeretnéd használni,
  • Hogyan tettem könnyebbé és stresszmentesebbé az ügyfelem életét.
Olvass tovább »

Többet szeretnél?

  • Online marketing analízis
  • Google Ads fiók analízis
  • Kulcsszó kutatás
  • Kampány tervezés
  • Komplett Google hirdetés menedzsment

Vedd fel velem a kapcsolatot és derítsük ki, hogy tudnálak-e támogatni a céljaid elérésében.

Email: public[kukac]tormabalint.hu

Tel: +36 70 292 7781