Mi lesz ha nem emelsz árat?
Ha nem emelsz árat az gáz és ezt te is tudod. Az infláció miatt évről-évre kevesebbet ér a pénzünk. Gyanítom, hogy te sem annyiért veszed a fehérje port, mint két évvel ezelőtt. Minden egyre többe kerül és valószínűleg az évek előrehalattávala a szakmai tapaszalataid is gyarapodnak, igy ha te nem emelsz árat (megfelelő mértékben), akkor csak magaddal szúrsz ki. Sajnálom, ha magadra ismertél, nem bántani akarlak, az hogy ezt a cikket olvasod már önmagában azt mutatja, hogy feljődőképes vagy, így tovább… 😉
Tömeg szolgáltatás vs. prémium szolgáltatás
Az első és legfontosabb dolog amit meg kell értened, hogy ha ugyan azt a szolgáltatást értékesíted, amit a többiek, akkor ugyanazokat az árakat fogod tudni elkérni amit a többiek. Mindenhol ezt látom: személyreszabott edzésterv, étrend, 10 alkalom X ezer forint, 20 alaklom Z ezer forint, stb. Uncsi és nem lehet megkülönbözetni, hogy akkor, most miben tér el az egyik edző szolgáltatása a másikétól, és ha nem lehet megkülönbözetni akkor az egyetlen dolog ami alapján a kedves ügyfél válaszani fog az az ár.
Örülj neki, hogy mikro vállalkozó vagy!
Rubint Rékának majdnem 1 millió követője van a Facebook oldalán. Aki ennyi emberre van hatással az megteheti, hogy tömeg terméket/szolgáltatást nyútson. Pár ezer forintos DVD-k, rendevények, stb.
[alacsony egységenkénti nyereség] x [sok értékesített egység] = sok pénz
Viszont te, aki személyesen találkozol az ügyfelekkel sokkal nagyobb figyelmet tudsz szentelni annak, hogy maximálisan kielégítsd az igényeiket, így kevés emberre ugyan, de a lehető legnagyobb hatást kell gyakorolnod. Nagyobb hatás pedig magasabb árat tesz lehetővé.
[magas egységenkénti nyereség] x [kevés értékesített egység] = sok pénz
3 dolg ami elengedhetetlen egy prémium ajánlat kialakításához
- tisztázd le, hogy pontosan mi kerül átadásra
- legyen világos az ügyfál számára, hogy hogyan fog ez neki hasznot hajtani
- pontosan meghatározott célközönség
Ajánlat feltételezett értékének növelése
A szolgáltatásod ára egyenesen arányos azzal, hogy mekkora változást hozol létre az ügyfeleid életében. Lehet, hogy ugyanaz az edzés, ugyanaz az étrend és ugyanazok a gyakorlatok valakinek az életében nagyobb hasznot hajt mint valaki másnál. Had szemléltessem egy példával: képzeld el, hogy eddig kismamáknak tartottál órákat.
Haszon amit létrehoztál a kismamáknak: jobb közérzet, kevesebb veszekedés otthon, odadóbb a törődés a kicsivel.
Most képzeld el, hogy átállsz vállalkozók és felsővezetők edzésésre.
Haszon amit létrehozhatsz a vállalkozóknál: jobb közérzet, magabiztosabb kiállás, gyorsabb agyműködés, eredményesebb tárgyalások, több bevétel.
Vajon ki tudja inkább megfizeti a prémium ajánlatodat és ki fogja úgy érezni, hogy neki erre mindenképp szüksége van? Egyértelmű ügye? A vállalkozók és a felsővezetők.
Ajánlat valós értékének növelése
- Kész megoldások kialakítása és biztosítása az ügyfél számára.
- Támogató közösség kialakítása
- Végezz méréseket, hogy szemmel látható legyen a haladás (kg, testzsír %, stb.)
- Használj kédőíveket a folyamat elkezdésénél, közben és a lezárásnál is. (Rákérdezhetsz az illető általános energia szintjére 0-10, mi az ami tetszet neki és mi az amin lehetne javítani az együttműködést illetően, stb.)
- Tájékoztasd az ügyfelet. Beszélgess vele vagy küldj neki cikkeket, videókat.
- Hogyan működik a teste
- Értsd meg az élethelyzetét, hogy miért jelent neki nehézséget az egészséges táplálozás vagy a rendszeres testmozgás. Mesélj neki korábbi tapasztalatokról, hogy mások hogyan oldották meg ezt a problémát.