9 tipikus SEO szövegírási hiba

Torma Bálint

9 hiba amibe könnyen belefuthatsz, ha most ismerkedsz a SEO szövegírással.

Azt gondolod, hogy neked nem megy az írás

Írni mindenki tud, ez is csak fejben dől el. Ne félj belevinni a saját egyéniségedet a szövegbe, akik vevők a személyes márkádra azoknak úgy is erre van szüksége. Szóval ez nem lehet kifogás, csak ülj le és írj! Fejlődni fogsz.

Nincs elég tartalom (rendszeres publikálás hiánya)

Nem a redszerességen van a hangsúly hanem azon, hogy legyen elég mennyiségű tartalom az oldaladon. Ha nincs lehetőséged arra, hogy mással irasd a cikkeidet, akkor határozd el, hogy rendszeresen írsz és publikálsz tartalmakat, hosszútávon. A mennyiségi tartalom fogja lehetővé tenni, hogy a Google lássa a relevanciádat az adott témában és kiépíts egy kiterjedt belsőlink hálózatot.

Adott kulcsszóhoz nem a megfelelő tartalm típus párosul

Mindíg vedd figyelembe, hogy egy adott kulcssszónál milyen tartalmat vár el a látogató. Egy főoldali kulcsszóra például felesleges lenne cikket írni. Hogyan tudhatod meg, hogy egy kulcsszóhoz milyen tartalom típus passzol? Egszerűen írd be a keresőbe és nézd meg az első 3 találatot. Cikk, gyűjtőoldal, termék oldal, főolddal? Persze vannak kivételek, de az első 3 találat megmutatja az irányt.

Ne próbálj meg régi (nem SEO célból létrehozott) cikkeket kulcsszóra faragni

Azoknál akik megtanulják a SEO szövegírást előfordulhat, hogy visszamennek régebbi cikkekhez amik nem is keresőoptimalizálási céllal íródtak és megpróbálják valamilyen kulcsszóra optimalizálni. Nem javaslom, hogy ezt tedd. Ezeknél a cikkeknél ugyanis pont a SEO cikkírás előkészületei hiányoznak, (példáula a kulcsszó keresés,) ami nélkül nem lehet belőle igazi SEO cikket írni.

Nem a kulcsszónak megfelelő témáról írsz

Ha valaki „pizza recept”-et keres, akkor nem lehet neki pizza recept könyvet eladni. Érdemes mindíg fejben tartani, hogy mire akar választ kapni az a ki egy adott kulcsszóra keres és azt kiszolgálni a tartalommal.

Ne akarj mindent beleírni egy cikkbe

Az előző szituációhoz hasonló, ha az író túl sok mindent szeretne átadni egy cikkben és nagyon elkalandozik a kulcsszó által meghatározott témától.

Figyelj a honlap témájára

A Google szempontjából fontos, hogy a kucsszavak amiket választasz kapcsolódjanak a honlap központi témájához. Pédául egy kozmetikai webshopban nem lenne olyan eredményes egy sündisznókról szóló cikk mint egy állatokról szóló honlapon.

Ne a Google-nek írj

Arra törekedj, hogy az emberek számára olvasható hasznos szövegeket írj és emellett érthető legyen a Google kereső robotjainak is.

Fokuszálj egy kulcsszó téma köré egy cikkben

Előfordul, hogy valaki sok különbőző kulcsszót akar megcélozni egy cikkel. Például a „álmatlanság”, „éjszakai felébredés”, „leszokás altatók” kulcsszavakra nem lehet célozni egyetlen cikkel, mingyekire kell írni egyet-egyet.

Van egy ingyenes SEO szövegírás tréningem érdekel?

További cikkek

Online bankkártyás fizetés – Melyik szolgáltatót válasszam? Barion vs. Paylike

Az alábbi bejegyzés azoknak szól akik a WooCommerce rendszerű webshopjukhoz keresnek bankkártyás fizetési megoldást. 2 nagyon jó megoldást foguk összehasonlítani hogy mindenki eldönthesse, melyik az ideális megoldás számára. Az egyik versenyző egy nehéz súlyú jól ismert piaci szereplő a Barion a másik peig egy könnyed és filigrán, kevésbé ismert figura a Paylike.

Olvass tovább »

A Weboldal gyorsítás elsőszámú lépése: kép optimalizálás

Ha nagy méreű képeket használsz a weboldaladon az brutálisan lelassítja az oldalbetöltést. Ez pedig gyenge felhasználói élményt okoz valamint, a Google-nek sem tetszik és hátrébb fog sorolni az organikus találatok listáján. Ebben a cikkben megmutatom hogyan lehet mindezt elkerülni és hogyan tudod a mostani képeidet szupergyorsan betöltődő képekekké alakítani.

Olvass tovább »

7 + 1 szemfelnyitó ötlet egy mediátor marketingjének fejlesztésére

Éppen elég nehéz feladat elindítani egy mediátor praxist anélkül is, hogy közben az első számú munkahelyeden is megálld a helyed. Az egyik kedves ügyfelem éppen ebben a helyzetben volt amikor arra kért hogy nézzem át az online marketingjét és gyűjtsem össze a javaslataimat amik előrelépést jelentenének a vállalkozásában. Ebben a cikkben a neki írt e-mailt fogom feldolgozni.

Olvass tovább »

Többet szeretnél?

  • Online marketing analízis
  • Google Ads fiók analízis
  • Kulcsszó kutatás
  • Kampány tervezés
  • Komplett Google hirdetés menedzsment

Vedd fel velem a kapcsolatot és derítsük ki, hogy tudnálak-e támogatni a céljaid elérésében.

Email: public[kukac]tormabalint.hu

Tel: +36 70 292 7781