15 + 1 izgalmas ötlet egy ballonos ásványvíz kiszállító cég marketingjének fejlesztésére

Torma Bálint

... az elmúlt időszakban 30 új ügyfelet hoztak neki azok a Google Ads keresési hirdetések amiket az első projektünk keretében készítettem neki és azért hívott, hogy megkérjen arra, hogy szedjem össze a javaslataimat a weboldalával és az online marketingjével kapcsolatban, mert szeretne még tovább fejlődni.

30 Új ügyfél Google Ads keresési hirdetésekkel

Egy szép őszi nap megcsörrent a telefon. Egy olyan ügyfél hívott aki ballonos ásványvíz kiszállítással foglalkozik. Amint beszélgettünk kiderült, hogy az elmúlt időszakban 30 új ügyfelet hoztak neki azok a Google Ads keresési hirdetések amiket az első projektünk keretében készítettem neki és azért hívott, hogy megkérjen arra, hogy szedjem össze a javaslataimat a weboldalával és az online marketingjével kapcsolatban, mert szeretne még tovább fejlődni. Ennek az auditnak a tartalmát szeretném most veled megosztani.

Üzleti modell fejlesztési lehetőségek:

Termékpiramis kialakítása

Fontos, hogy legyen egy alacsonyabb árú belépő ajánlat is az oldalon ami megkönnyíti az első rendelés leadását és legyen egy prémiumabb magasabb árú ajánlat is ami egy magasabb szintre pozícionálja a szolgáltatást és elfogadhatóbbá teszi a normál áras szolgáltatást, ezenkívűl lehetőséget ad azoknak akik többet is szívesen költenének.
Erről a témáról bővebben a doksi alján az “értékesítési folyamat fejlesztési lehetőségeinél” olvashatsz.

Hűségprogram

Mondjuk “minden 10 megrendelt ballon után a 11-et ingyen kapod” ajánlat (persze ezt bele lehet kalkulálni a többi 10 ballon árába) A cél az ügyfél élettartam hossz növelése.

Ajánlói program

példa:
https://www.clearwater.hu/ajanljon-minket-baratainak/

Pozícionálás

Ha meg akarjuk nyerni a környezetbarát szemléletű embereket és cégeket, prezentálnunk kell, hogy ha téged választanak, akkor hogyan teszik jobbá a világot. Azon kívül, hogy erről lehet cikkeket írni és azokat terjeszteni, egy nagyon jó megoldás ez az összefoglaló is, ahol röviden leírják, hogy hogyan veszi ki a részét a cég a környezetvédelemben: https://www.q-c.hu/kornyezetunk/
Ez nagyszerű módja annak, hogy megkülönböztessük magunkat a többi cégtől. A környezetvédelem mellett a társadalmi szerepvállalás is ilyen megkülönböztető dolog lehet. Pl: Minden 20. kiszállított ballon után 1 ingyen ballont biztosítasz valamilyen óvodának, iskolának, fgyatékosokkal foglalkozó intézménynek, hajléktalan szállónak vagy idősek otthonának, stb. akik egyébként is az ügyfeleid. Nyilván ez csak akkor ér valamit, ha tudnak róla az emberek ezért fel kell tüntetni a weboldalon és minden egyes ingyen ballon kiszállításakor mehet egy poszt a facebookra…

Technikai fejlesztési lehetőségek:

Külön célozhatóvá tenni a vállalkozásokat és a magánszemélyeket

A főoldalon nem feltüntetni az árakat, helyette két gomb lenne: egy “tekintse meg az ajánlatunkat” felirat alatt: “magánszemélyeknek”, “vállalkozásoknak”. (A facebook követőkódja lehetővé teszi, hogy külön hirdetésekkel célozzuk újra azokat akik jártak vagy nem jártak egyes oldalakon.) Így attól függően, hogy melyik oldalra megy tovább más-más hirdetésekkel és a nekik megfelelő üzenetekkel tudnánk újracélozni őket.

Webshop-pá alakítás

Tudom, hogy a legtöbb vállalkozónak kihívást jelent jól beosztani az idejét és megtalálni az egyensúlyt a munka és a család/magánélet között, ezért az egyik legfontosabb számunkra az IDŐ.
Ha nem csak egy ajánlatkérő űrlap lenne az oldalon, hanem webshop-pá lenne alakítva az oldal akkor…

  • Autómatizálni lehetne a rendelés felvételt, így nem kellene telefonon vagy e-mail-ben egyeztetni a szállítási címet és a számlázási címet sem.
  • Autómatizálni lehetne a számlázást, így neked nem kellene külön foglalkozni vele
  • (Nem tudom most milyen rendszert használsz, de) lehet, hogy áttekinthetőbbek lennének a rendelések. Ezzel ismét időt és energiát takaríthatsz meg.
  • Megoldható lenne az előfizetéses rendszer kialakítása (tehát ha egyszer előfizet az ügyfél, akkor neked automatikusan havonta megjelenik a rendelés [kinek, hová, mennyit] és egy kattintással legenerálhatod a számlát is azokkal a számlázási adatokkal amiket az ügyfél rendeléskor megadott. Egészen addig míg le nem mondja a szolgáltatást.
  • Egy webshopban való rendeléskor mindenkinek meg kell adni az e-mail címét, így a webshop-ot összekötve egy e-mail marketing szoftverrel már közvetlenül elérhetjük az ügyfeleket (kérdőívezés, kampányok, elveszett ügyfelek újra aktiválása, stb…)
  • Lehetőség lenne kártyás fizetés bevezetésére.

Összefoglalva az oldal webshop-pá alakítása sokat segíthet az adminisztráció egyszerűsítésében és az automatizálásban, ami segíti a bővülést, de te látod, hogy mikor lesz ennek itt az ideje.

Chatbot

Képzeld el hogy a weboldal jobb alsó sarkában van egy Messenger ikon ami feldobja a következő kérdést: “Helló, segítsek kiszámolni mennyi a havi vízszükséglete a háztartásotokna/a cégeteknek” (Külföldi oldalakon láttam hasonló kérdőívet.) megkérdezhetjük. hogy cég vagy magánszemély az érdeklődő, mennyien vannak az irodában, hány órát tartózkodnak ott, stb. ez alapján kapnak egy ajánlott balloon mennyiséget. Mindezt a chatbot automatikusan elvégzi nem kell ott ülnöd a számítógép előtt és válaszolgatni.

a chatbot előnyei:

  • Amikor interakcióba lép valaki a chat bottal azonnal “fel van iratkozva” és 24 órán belül ingyen elérhetjük bármilyen üzenettel (később némi pénzért bármikor küldhetünk neki üzenetet, ez egy speciális Facebook hirdetési forma)
  • A chatbotnak sokkal jobb a megnyitási aránya mint a hagyományos marketing célú e-mail-eknek.
  • A kérdések alapján csoportosíthatók azok akik felvették a kapcsolatot a chatbot-tal így később a nekik megfelelő üzeneteket és hirdetéseket tudjuk nekik megjeleníteni (magánszemély vagy vállalkozás, nagyobb létszámú iroda, stb.)
  • Megnézhetjük azoknak a Facebook profilját akik felvették a kapcsolatot a chatbottal, így jobban megismerhetjük az érdeklődőket és akár személyes üzenetben is felvehetjük velük a kapcsolatot. (pl: ha egy nagy iroda alkalmazottja [álomügyfél] érdeklődött a cégeknek szóló ajánlat iránt, akkor van arra lehetőség, hogy egy egyedi ajánlatot juttassunk el neki.)

Exit pop up (felugró ablak amikor be akarod zárni az adott weboldalt) elhelyezése

Az első rendelésnél kedvezmény vagy ingyen szállítás kupon csrébe elkérjük az e-mail címét (hogy e-mail-ben emlékeztetni tudjuk ha még mindig nem rendelt vagy tájékoztató e-mail kampányt kapjon a vízfogyasztás fontosságáról és a környezetvédelemről, aztán értesüljön a [limitált idejű] belépő ajánlatról).

Egyéb dolgok amiket javítani kellene az oldalon:

  • SSL hitelesítés, ezért írja ki a böngésző a címsorban, hogy “nem biztonságos” (Ennek egyébként hatása van a keresőoptimalizálásra is.)
  • közösségi ikonok hivatkozásai nem jó helyre mutatnak
  • Adatvédelmi szabályzatnak való megfelelés (Adatvédelmi nyilatkozat, süti figyelmeztető felugró sáv, adatvédelmi nyilatkozat elfogadására lehetőséget adó kipipálható rész a kapcsolatfelvételi űrlapon, megfelelő titkosítási beállítások) (Ennek egyébként hatása van a keresőoptimalizálásra is.)
  • Facebook követőkód telepítés (előfeltétele, hogy legyen Facebook oldala a vállalkozásnak)
  • Weboldal betöltésének gyorsítása, (gyorsítótár telepítésével) (Ennek egyébként hatása van a keresőoptimalizálásra is.)
  • Köszönő oldal, konverzió méréshez. A “köszönő oldal”-ra jutnak azok akik kitöltötték a kapcsolati űrlapot. Így tudnánk külön újracélozni azokat akik már kitöltötték az ajánlatkérő űrlapot és akik nem.

Hirdetés fejlesztési lehetőségek:

Retargeting hirdetések bevezetése

Újra lehet célozni azokat akik már egyszer meglátogatták a weboldalt. Jellemzően ha csak önmagában ezt használjuk akkor valami kevezményt (kupont), vagy belépő ajánlatot szoktunk hirdetni.

4 lépéses Facebook hirdetési stratégia felépítése

  1. Branding/bemutatkozás kampány
  2. Probléma és megoldás tudat kampány
  3. Feliratkoztató kampány
  4. Eladás kampány

Google Ads kampányok optimalizálása

  • kulcsszó optimalizálás
  • hirdetés szöveg optimalizálás

Értékesítési folyamat fejleszthető lehetőségei:

Ügyfél visszajelzések

Jó lenne ha lennének valódi ügyfél visszajelzések a weboldalon vagy majd a facebook oldalon. Ha megvan az ügyfelek e-mail címe kérhetünk tőlük visszajelzést egy kérdőívvel, érdemes felajánlani valamit cserébe a kérdőív kitöltésért (legközelebb ingyen lesz a kiszállítás, vagy a kitöltők között kisorsolunk x darab ajándék ballont, stb). A kérdőív egyébként abban is segíthet, hogy mi lenne az a fejlesztés aminek örülnének az ügyfelek (upsell ötlet is lehet belőle).

Feliratkoztató ajánlat:

  • Ajánlott mennyiség kalkulátor (chatbot)
  • kedvezmény/ingyenes szállítás kupon

Belépő ajánlat:

  • Kipróbálási lehetőség
    Ezek a cégek ingyenes 14 napos próba lehetőséget kínálnak: https://www.aquavital.hu/dijmentes-proba
    https://www.clearwater.hu/14-napos-proba/
    Nyilván azt te tudod, hogy van-e értelme nálad ingyenes próbát ajánlani vagy inkább egy alacsonyabb áru (kvázi nullszaldós) kipróbálási lehetőség lenne a reálisabb. Lehet hogy már hallottál a “kölyökkutya módszerről” a lényeg, hogy a kipróbálás teljesen kötelezettség mentes, de ha már ott van az ügyfélnél a gép akkor nagyon nehezen fogja azt mondani, hogy mégse kell. Ezt az alacsony árú/ingyenes próbát nem kell feltétlenül mindenkinek felajánlani, lehet ez az ajánlat egy olyan facebook hirdetésben is amit csak azok látnak akik már jártak a weboldaladon, de valalamiért mégsem rendeltek.

Upsell ajánlat:

  • Feláras délutáni, hétvégi vagy azonnali (aznapi) kiszállítás, percre pontos szállítás, …
  • Termékpaletta bővítés (kávé, tea, egyéb üdítők, kézfertőtlenítő, vagy bármi amire a jelenlegi ügyfeleidnek amúgy is szüksége van)
    https://www.clearwater.hu/products-page/szemes-es-orolt-kavek/
  • Ügyfél élettartam hossz növelés:
    Lehet kedvezményeket biztosítani azoknak akik hosszabb távon képesek elköteleződni.
    Pl:
    1. csomag: 10 ballon/hó x Ft/hó,
    2. csomag: 10 ballon/hó [egy kicsit kevesebb] Ft/hó, de 6 hónapos szerződéssel,
    3. csomag 10 ballon/hó [még egy kicsit kevesebb] Ft/hó, de 12 hónapos szerződéssel.
  • Mi lenne az a leges legmagasabb szintű szolgáltatás amit nyújtani tudnál ha a pénz nem számítana? Lehet hogy évente csak 1-2 ember rendeli ezt meg de az eléggé meg tudja dobni a bevételt.
    Példák csúcs termékekre:Az a profi kávéfőző gép amit a Starbucks-ban használnak 5,3-12 millió forint között mozog és néha van olyan aki vesz egy ilyet.A Lamborghini traktor kereskedésben ki van állítva egy sportkocsi is és néha van olyan hogy egy gazda a traktor mellé vesz egyet.Egy marketinges könyvben olvastam, hogy egy áruházban az alacsony és a közepes árú sör mellé beraktak egy magasabb áru prémium sört és ennek az lett az eredménye, hogy az emberek arányában kevesebb olcsó sört vettek és több közepes árut, illetve néhányan vették a prémium sört is.
    Ha van egy magasabb árú pémium szolgáltatásod is az sokkal elfogadhatóbbá teszi a normál áras szolgáltatást is, mert az emberek tudattalanul is egymáshoz viszonyítva nézik az árakat.

Neked miben segíthetek?

Ha te is szerettél egy személyre szóló online marketing auditot vagy valakit aki támogat az online marketing stratégia megtervezésében és kialakításában, akkor vedd fel velem a kapcsolatot.

További cikkek

9 inspiratív FITNESS TEREM weboldal

Nemrég egy tanulmány kimutatta, hogy az emberek 69% -a havonta legalább egyszer keres helyi vállalkozásokat az inerneten. Ez a tény megmutatja annak fontosságát, hogy mennyire fontos az online jelenlét egy fitnesz vállalkozásának is.

Olvass tovább »

A Weboldal gyorsítás elsőszámú lépése: kép optimalizálás

Ha nagy méreű képeket használsz a weboldaladon az brutálisan lelassítja az oldalbetöltést. Ez pedig gyenge felhasználói élményt okoz valamint, a Google-nek sem tetszik és hátrébb fog sorolni az organikus találatok listáján. Ebben a cikkben megmutatom hogyan lehet mindezt elkerülni és hogyan tudod a mostani képeidet szupergyorsan betöltődő képekekké alakítani.

Olvass tovább »

Többet szeretnél?

  • Online marketing analízis
  • Google Ads fiók analízis
  • Kulcsszó kutatás
  • Kampány tervezés
  • Komplett Google hirdetés menedzsment

Vedd fel velem a kapcsolatot és derítsük ki, hogy tudnálak-e támogatni a céljaid elérésében.

Email: public[kukac]tormabalint.hu

Tel: +36 70 292 7781