Azt gondolod, hogy neked nem megy az írás
Írni mindenki tud, ez is csak fejben dől el. Ne félj belevinni a saját egyéniségedet a szövegbe, akik vevők a személyes márkádra azoknak úgy is erre van szüksége. Szóval ez nem lehet kifogás, csak ülj le és írj! Fejlődni fogsz.
Nincs elég tartalom (rendszeres publikálás hiánya)
Nem a redszerességen van a hangsúly hanem azon, hogy legyen elég mennyiségű tartalom az oldaladon. Ha nincs lehetőséged arra, hogy mással irasd a cikkeidet, akkor határozd el, hogy rendszeresen írsz és publikálsz tartalmakat, hosszútávon. A mennyiségi tartalom fogja lehetővé tenni, hogy a Google lássa a relevanciádat az adott témában és kiépíts egy kiterjedt belsőlink hálózatot.
Adott kulcsszóhoz nem a megfelelő tartalm típus párosul
Mindíg vedd figyelembe, hogy egy adott kulcssszónál milyen tartalmat vár el a látogató. Egy főoldali kulcsszóra például felesleges lenne cikket írni. Hogyan tudhatod meg, hogy egy kulcsszóhoz milyen tartalom típus passzol? Egszerűen írd be a keresőbe és nézd meg az első 3 találatot. Cikk, gyűjtőoldal, termék oldal, főolddal? Persze vannak kivételek, de az első 3 találat megmutatja az irányt.
Ne próbálj meg régi (nem SEO célból létrehozott) cikkeket kulcsszóra faragni
Azoknál akik megtanulják a SEO szövegírást előfordulhat, hogy visszamennek régebbi cikkekhez amik nem is keresőoptimalizálási céllal íródtak és megpróbálják valamilyen kulcsszóra optimalizálni. Nem javaslom, hogy ezt tedd. Ezeknél a cikkeknél ugyanis pont a SEO cikkírás előkészületei hiányoznak, (példáula a kulcsszó keresés,) ami nélkül nem lehet belőle igazi SEO cikket írni.
Nem a kulcsszónak megfelelő témáról írsz
Ha valaki „pizza recept”-et keres, akkor nem lehet neki pizza recept könyvet eladni. Érdemes mindíg fejben tartani, hogy mire akar választ kapni az a ki egy adott kulcsszóra keres és azt kiszolgálni a tartalommal.
Ne akarj mindent beleírni egy cikkbe
Az előző szituációhoz hasonló, ha az író túl sok mindent szeretne átadni egy cikkben és nagyon elkalandozik a kulcsszó által meghatározott témától.
Figyelj a honlap témájára
A Google szempontjából fontos, hogy a kucsszavak amiket választasz kapcsolódjanak a honlap központi témájához. Pédául egy kozmetikai webshopban nem lenne olyan eredményes egy sündisznókról szóló cikk mint egy állatokról szóló honlapon.
Ne a Google-nek írj
Arra törekedj, hogy az emberek számára olvasható hasznos szövegeket írj és emellett érthető legyen a Google kereső robotjainak is.
Fokuszálj egy kulcsszó téma köré egy cikkben
Előfordul, hogy valaki sok különbőző kulcsszót akar megcélozni egy cikkel. Például a „álmatlanság”, „éjszakai felébredés”, „leszokás altatók” kulcsszavakra nem lehet célozni egyetlen cikkel, mingyekire kell írni egyet-egyet.