Mitől lesz hatékony egy fitness terem weboldal?
Design
Nem a webodalad design-ja miatt fognak az emberek a terembe járni, ez egyértelmű. Viszont, nagyon fontos az első benyomás és valószínűleg a beiratkozók neten tájékozódnak majd mielőtt elmennének a terembe, ezért nagyon fontos, hogy a webolal színvonala azonos szinten legyen a terem színvonalával.
A design-t úgy kell kialakítani, hogy a látogatóknak egyértelmű és könnyen használható legyen. Használj képeket, de csak jó minőségűeket. Egy következő szint, ha a weboldal látogatót már a főoldalon egy rövid kis promó videó fogadja, ami átadja a hely szellemiségét.
Fejléc és menü
Amit a menünek tartalmaznia kell:
- Blog
- Tagok visszajelzései (előtte-utána képek)
- Csoportos edzések és azok órarendje
- Munkatársaink / edzők
- Egyéb kényelmi szolgáltatások (ha vannak)
A menü mellet a fejlécben érdemes lehet még elhelyezni a közösségi méda oldalakra vezető linkeket, de az is jó megoldás ha valahol az oldalon be van szúrva az Instagram profil az első pár képpel.
Cselekvésre való felhívás (Call to Action)
Mindíg legyen tejesen egyértelmű hova kellene kattintania a látogatónak, ne keljen keresgetnie. A CTA általában a legnagyobb és legfeltűnőbb színű gomb az oldalon. Kiemelt célok (konverziós célok) lehetnek az ingyenes próba edzések vagy más belépő szintű ajánlatok.
Jól konvertáló landoló oldalak
Konvertálás: Az az esemény amikor a weboldal látogató valamilyen kívánatos célt valósít meg. Magyarul: jelentkezik egy próba edzésre vagy letölti a minta étrendünket és ezért cserébe megadja az e-mail címét, ahol később elérjük más marketing anyagokkal.
Landoló oldal: egy speciális oldal ami azzal a céllal lett megépítve, hogy egy bizonyos konverziós célt eléjünk vele (pl: próbaedzés lefoglalása). Ezek az oldalak az értékesítési folyamat szerves részét alkotják, ezért érdemes célzottan látogatókat terelni rájuk (fizetett hirdetésekkel és e-mail marketing segítségével is).
Tedd fel a vállalkozásod a Google Térképre
Ha valaki beírja a keresőbe, hogy „fitness terem” szinte biztos, hogy térképes találatok is meg fognak jelenni. Ha nem akarsz kimaradni az organikus kereső nyújtotta lehetőségekből, akkor mindenképpen regisztráld a „Google Cégem” fiókodat, ami egyébként teljesen ingyenes.
F45 Training
Az F45 Training története 2012-ben kezdődött Ausztráliában, de ma már több teremmel rendelkeznek más országokban, pédául az Egyesült Államokban is. A terem lelkes oktatói mindössze 45 percig tartó intenzív és eredményorientált edzésen vezetik végig a csoprtjukat, így alakult ki az F45 név.
Design és marketing
A weboldal felépítése logikus és megfelelő mértékben letisztult. Találunk egy összefoglaló videót a módszerről, ami nagyon látványosan és egyértelműen elmagyarázza mi a teremben használt módszer lényege. Ami különösen tetszik, hogy mindenhol következesen használják a cselekvésre felhívó gombokat (CTA), hogy az ingyenes próbaedzés lefoglalására ösztönözzék a weboldal látogatóit. A gombokat ezekkel a feliratokkal találod meg: „start trial”, „find a studio”, „book a class”. A „start trial” mindíg látható marad az oldal tetején, akkor is ha lejjebb tekersz, egy jól látható piros sávban, hogy mindíg tudd hova kell kattintani. 😉
Pozícionálás
Tetszik a vállalkozás pozícionálása, mert ez kiemeli a tömegből. Ez nem egy 77. ezőterem. Egy mondatban össze lehet foglalni mit kínálnak: „Magas intenzitású csoportos edzések”. Ennyi. E köré építettek fel mindent és ezt a szolgáltatást adják a lehető legmagasabb színvonalon
SoHo Strength Lab
Design
Rendkívül egyszerű és felhasználóbarát a weboldal kialakítása, a fekete-fehér design pedig csak rátesz egy lapáttal.
Marketing
Tetszik, hogy minden csoportos tréningnek van egy rövid leírása, így mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt. Pozitívum továbbá, hogy a hagyományos kontakt felület helyett az újoncoknak egyböl egy mini kérdőívet kell kitölteniük a jelentkezéshez. Ebből a kedvenc kérdésem: „Mennyire vagy elkötelezett a lehető legjobb eredmény elérésésében?”
The Wall
Az első termüket Los Angeles-ben nyitották 2018-ban. Lényegében a súlyzós és a biciklis edzést kombinálják.
Design
A weboldal design nagyszerű színkombinációt használ eredeti minőségi képekkel. Egy ilyen prémium minőséget tükröző teremhez kell is egy azonos színvonalat képviselő weboldal.
Digme
HIIT, bicikli, jóga.
Szuper oldal design, szép színhasználat.
Marketing
Amiért külön pirospont jár:
https://www.digmefitness.com/events
Rendszeresen hoznak létere különféle online és élő eseményeket (fizetőset és ingyeneset is). A tejesség igénye nélkül: jóga workshop, online edzés, együtt futás a futás világnapján, stb. Egy esemény keretében sokkal könnyebben csatlakoznak új emberek. Ha csak meghirdetnénk egy csoportos edzést, hogy „Gyere és csatlakozz!”, azt elég könnyű halogatni, mert ez a lehetőség meg lesz jövő héten is és az után is…
1Rebel
Rendkívűl látványos, egyedi desin megoldások. Nézd meg magad.
Egy kis érdekesség: A 1Rebel büszke arra, hogy a tagjai számára egyedülálló edzésélményt biztosítson saját lejátszási listák által, amelyeket kifejezetten az ezdők készítettek. Az oldal jobb alsó sarkában találod a Spotify listáikat.
The Studio Method
Egy design ahol a képek dominálnak. Egyébként minden fitness iparban működő válallkozásnak erősen ajánlott jóminőségű képeket használnia, ha lehet profi fotós által készített saját képeket. Nem kell állszenteskedni, ez a biznisz a látványról szól.
Junaid Dar
Szuper kis design.
Marketing
Amiért jár a pirospont: A szokásos személyi edzés és csoportos edzés ajánlatok melett van egy 6 hetes transzformációs programjuk, ami amellett, hogy egy üde színfolt, egyszerűbbé teszi az újoncoknak a csatlakozást.
- Egy határidős,
- konkrét (a célcsoport által is vágyott) igéretet tartalmazó (ami ebben az esetben -12 lbs fogyás),
- az újdonság erejével ható (vagy újracsomagolt), ajánlatot
sokkal könnyebb eladni. Olvasd el ezt mégegyszer, mert ezek a szavak aranyat érnek. 🙂
Náluk is egy mini kérdőívet kell kitölteni a jelentkezéshez. Ebből a kevenc kérdésem: „Mi most az első számú nehézséged?”
- motiváció hiány
- nem tudom hogyan edzek
- nem tudom mit egyek
- időhiány
Egy egyszerű kérdés csupán, de nagyon fontos, mert a válasz azt mutatja meg mi a vevő legfőbb fájdalom pontja. Később ez az értékesítésnél és a szolgáltatás nyútása közben kulcsfontosságú lesz, mert így az ügyfél igényeihez tudjuk igazítani a kommonikációnkat és a szolgáltatást is.