8,7 Ft/érdeklődő chatbot-tal

Torma Bálint

A chatbotok segítségével automatizált beszélgetéseket folytathatsz az érdeklődőiddel, Facebook Messengeren keresztül. Több mint 6 millió magyart érhetsz el a Facebook-on, csak szólok.

Mi az a chatbot?

A chatbotok segítségével automatizált beszélgetéseket folytathatsz az érdeklődőiddel, Facebook Messengeren keresztül. Több mint 6 millió magyart érhetsz el a Facebook-on, csak szólok.

Hogy teljesen tisztán lásd miről van szó belinkelem ide azt a chatbotot amiről ebben az esettanulmányban szó lesz: https://m.me/109300993813638

Adatbázis építés érdeklődőkből, chatbot-tal

Ez a chatbot egy saját projektem támogatására készült (egyébként az oldal desin és a marketing szöveg is az én munkám: https://darkskyperformance.hu/), ahol tuningolt BMW motorvezérlőket árultunk volna. A terv a következő volt:

  1. Facebook hirdetéssel releváns célközönséget irányítani a chatbot-ra
  2. A chatbot segítségével felépíteni egy potenciális érdeklődőkből álló adatbázist és szegmentálni őket.
  3. Újra elérni az érdeklődők legrelevánsabb részét és értékesíteni nekik a tuningolt BMW motorvezérlőt.
  4. A chatbot segítségével gyűjtött infók alapján fejleszteni a chatbotot és a termékpalettát/webshop-ot

Az első kettő teljesült, a harmadikig nem jutottunk el mert a partnerem (aki csinálta volna a motorvezérlő programozást) most nem szeretne ezzel foglalkozni.

A leendő ügyfeleink adatbázisa aranyat ér

Van erről egy sztori. Nem tudom már hol hallottam és nem biztos, hogy pontosan idézem, de a lényeg a következő volt:
Adott egy madame aki épp most szabadult a börtönből. Egy kis fekete notesz után kutat és amikor valaki megkérdezi tőle, hogy miért olyan fontos neki az a notesz elmondja, hogy abban a noteszban volt minden korábbi ügyfelének a neve és az elérhetősége és ennek a notesznak a segítségével újra be tudja indítani a bizniszt.
Bár én a prostitúció semmilyen formáját nem tartom elfogadhatónak, a példa jól szemlélteti, hogy minden vállalkozás az ügyfelekre épül. Egy lista amiben benne van az összes eddigi ügyfelünk vagy leendő ügyfeleink adatai, az aranyat ér.

Kvíz chatbot érdeklődő szerzéshez

Sokféle módja létezik a célközönség figyelmének megnyerésére és chatbot-ok is rengeteg féle-fajta feladatot el tudnak látni. Én most egy játékosabb könyedebb formáját választottam a feliratkozó szerzésnek, ez pedig a kvíz.

  • Könnyű rá igent mondani, nem jelent különösebb szellemi megterhelést belekezdeni egy ilyen kvízbe.
  • Pontok gyűjtésével lehet ösztönözni, hogy végigcsinálják a kvízt
  • Olyan kéréseket is csempézhetünk a kvízbe ami rögtön szegmentálja a kitöltőket.
  • Akár helyes, akár helytelen választ adott az illető egy kis mozgó képpel (gif-fel) “jutalmazzuk” így viszünk egy kis humort és érdekességet a kitöltés folyamatába a chatbot sajátos kommunikációs stílusa mellett.

[kép gif és beszólás]

6786 Ft Facebook hirdetés / 780 felhasználó = 8,7 Ft/érdeklődő

2 fajta dolgot fektettem be ebbe a projektbe:

  1. 6786 Ft-ot hirdettem el Facebook-on
  2. Időt töltöttem a chatbot kitalálásával és megépítésével.

A Facebook hirdetésben 6 féle képet teszteltem a legeredményesebb a következőképpen nézett ki:

Az alábbi célzási beállításokkal futott:

  • Helyek: Magyarország
  • Életkor: 20-35
  • Nem: minden nem (egyébként ha újraindítanám a hirdetést csak férfiakra céloznék, mert 99%-ban ők kattintottak)
  • Azok az emberek akik az alábbi dolgok iránt érdeklődnek:
    • BMW 3-as sorozat
    • BMW E46

Eredmények

  • 780 ember lépett kapcsolatba a chatbot-tal.
  • 53 követője lett a facebook oldalnak.
  • 51 lájkot kapott a facebook oldal.

Szegmentálás

Elérhető felhasználók

  • 780 felhasználót tudnék újra elérni a chatbot-on keresztül.
  • 23 tiltotta le a chatbot-ot

Az első rekción túl

  • 671 ember kezdte el a kvízt
  • 132 csak rá kattintott a hirdetésre de utána nem indította el a kvízt

120 ember ért el a maximális pontszámot

Motortípus

Azt kérdeztük meg a kitöltőktől, hogy M54 típusú motor van-e az autójukba. A következő válaszlehetőségek voltak:

  • 671 igen
  • 265 más motor van benne
  • 103 nincs BMW-m
  • 44 nem mondom meg 😛

Ezt a kérdést azért tettem be, mert a webshop-ban első körben M54 típusú motorokhoz kínáltunk volna tuningolt motorvezérlőt, tehát 671 potenciális vevőnk lett volna mindenféle termék paletta bővítés nélkül is.

Piackutatás

Nagyon sok mindent megtudhatunk a célközönségről és lehetőség van rá, hogy lean szemlélettel fejlesszük tovább a termékünket/szolgáltatásunkat.

Nem várt kérdések

Néhány azok közül az üzenetek közül amiket a felhasználók maguktól írtak (és nem az előre megadott válaszlehetőségek közül választottak).

  • Jöhet a következő!👍🏻
  • Úgy érzem senki vagyok…
  • Ahoz képest intelligensebb mint a legtöbb audis
  • Ezt már hallottam… Ne legyél már olyan mint egy vw-es
  • Mégegyszer légyszi
  • Istenem te gyász 😂
  • Azt hittem mindig más kérdések vannak… 😅
  • Sracok nagyon jo ez a quiz mas motorral esetleg kulon tipusokra is csinalhatnatok Le a kalappal!
  • Van más quiz is ?.:)
  • Gyerekek ilyen kell még több!
  • Legyen m57 motorkodú is 😉😉
  • Kérek másikat
  • m43 b20 🙂 csak 😀
  • Legyen dieselbol is 😉
  • Más motor típusról is lesz quiz? Pl n42b18a (e46. 316i)
  • Toljuk öcsém
  • Új quizt kaphatok?
  • Van meg Quiz?

Érdeklődők profilozása

A Messenger chatbotok további előnye az e-mail marketinghez képest, az hogy mindenkinek meg tudjuk nézni a Facebook profilját aki kapcsolatba lépett a chatbot-tal. Megtudhatjuk hogy néz ki, milyen iskolákba járt milyen a családi állapota, milyen dolgok érdeklik még, mindent amit a Facebook profilból ki lehet olvasni, sőt akár be is jelölhetjük és el kezdhetünk vele beszélgetni. Lehet ennél egyszerűbb a vásárlói avatár meghatározása?

Újra elérés

Minden esetben számítanunk kell arra, hogy az emberek többsége nem fog elsőre vásárolni. Ezért érdemes arra gondolni, hogy hogyan és mivel fogjuk őket újra felkeresni, azért hogy átadjuk nekik azokat az információkat amik közelebb viszik őket a vásárláshoz vagy azért hogy egy limitált ajánlattal megtörténhessen a vásárlás.

Ingyenes elérés

A Messenger chatbot-oknál az utolsó felhasználói interakció utáni 24 órában ingyenesen küldhetünk automatizált üzenetet a felhasználóknak. Ezt jelen esetben arra használtam fel, hogy akik elkezdték a kvízt, de nem fejezték be azok kaptak egy emlékeztető üzenetet.

Fizetős elérés

A fent említett 24 órás ablak után egy speciális Facebook hirdetési típussal lehet elérni azokat akik már egyszer kapcsolatba léptek a chat-bottal és nem tiltották le. Ilyenkor egy Messenger üzenetet kap az illető amit a hirdetés beállításaiban lehet megírni és ami a legjobb a Messenger-ben az az, hogy az e-mail marketingel ellentétben itt nem átlag 15-20%-os megnyitási arányról beszélünk hanem 90% körüliről!

Itt van a link mégegyszer, ha szeretnéd kipróbálni a chatbot-ot: https://m.me/109300993813638

Neked miben segíthetek?

Ha szeretnéd tudni, hogy a te vállalkozásodba érdemes-e egy chatbot-ot bevezetni vagy már biztos vagy benne, hogy szeretnél chatbot-ot, esetleg más kérdésed van Messenger chatbotokkal kapcsolatban? Vedd fel velem a kapcsolatot!

A Weboldal gyorsítás elsőszámű lépése: kép optimalizálás

Ha nagy méreű képeket használsz a weboldaladon az brutálisan lelassítja az oldalbetöltést. Ez pedig gyenge felhasználói élményt okoz valamint, a Google-nek sem tetszik és hátrébb fog sorolni az organikus találatok listáján. Ebben a cikkben megmutatom hogyan lehet mindezt elkerülni és hogyan tudod a mostani képeidet szupergyorsan betöltődő képekekké alakítani.

Olvass tovább »

7 + 1 szemfelnyitó ötlet egy mediátor marketingjének fejlesztésére

Éppen elég nehéz feladat elindítani egy mediátor praxist anélkül is, hogy közben az első számú munkahelyeden is megálld a helyed. Az egyik kedves ügyfelem éppen ebben a helyzetben volt amikor arra kért hogy nézzem át az online marketingjét és gyűjtsem össze a javaslataimat amik előrelépést jelentenének a vállalkozásában. Ebben a cikkben a neki írt e-mailt fogom feldolgozni.

Olvass tovább »

Miben tudnék még segíteni?

  • Marketing stratégia összeállítása
  • Weboldal készítés
  • Facebook hirdetések kezelése
  • Google hirdetések kezelése

Foglalj le egy ingyenes stratégiai konzultációt és beszéljük meg miben tudnálak támogatni.

Email: public[kukac]tormabalint.hu

Tel: +36 70 292 7781