Az ügyfelem egy 111 milliós munkára kapott megbízást
Az egyik dolog ami fel tud tölteni és újra szárnyakat ad a munkámban, azok az ügyfeleim által elért sikerek. Főleg ha én is tevékenyen részt vehettem abban, hogy azt elérje. Íme egy példa:
Az ügyfelem épületgépészeti kivitelezéssel foglalkozik és egy nagyobb projettel találták meg őket ami nettó 111 millió Forint bevételt hozott a cégének. Mi kellett ehhez? Olvass tovább, mingyárt elmondom.
Egy weboldal csak akkor hoz pénzt, ha oda irányítod a célközönségedet
Szereted az idézeteket? Tessék itt egy: “A szerencse az, amikor a felkészültség találkozik a lehetőséggel.”
Úgy gondolom, hogy a fent említett megbízásnak az elnyerése 2 fontos dolognak volt köszönhető:
- Az ügyfelem kifogástalan munkát végzett és jó referenciái voltak.
- Jelen volt ott és akkor, amikor a megbízó elkezdett épületgépészeti kivitelezőket keresni. (A Google-ban.)
Ha az első pontban magadra ismertél, akkor olvass tovább és elmondom hogyan érheted el a célközönségedet, méghozzá gyorsan.
Hogyan érheted el azokat akik a te termékedet/szolgáltatásodat keresik?
A keresőoptimalizálás lassan indul be és nincs ingyen
Vannak általános tévhitek amiket muszáj helyre tennünk. A keresőoptimalizálás jó dolg, szükséges, de nem elégséges. A SEO nem csodaszer. Ahhoz hogy a Google-ból ingyenesen hozz a weboldaladra érdeklődőket bizony meg kell dolgozni és az eredmények általában hónapokkal vagy akár egy évvel később jelentkeznek.
Ne a Facebook hirdetéssel kezdj!
Általánosan megfigyelhető, hogy amikor megjelenik valami új marketing eszköz vagy valami új lehetőség a piacon a marketing guruk (vagy az adott megoldás specialistái) elkezdik szent grál ként dicsőíteni az adott megoldást. Néha valami ilyesmi történik amikor Facebook hirdetés specialisták anyagaival találkozok. Ne érts félre, a Facebook-on való nyereséges hirdetésnek is megvan a maga módja és helye a meketing srtatégiában, de én először a lehető leg relevánsabb célközönséghez a lehető leggyorsabban szeretném eljuttatni az adott vállalkozás hírét és erre általában a Google Ads keresési hirdetések a legalkalmasabbak. Tehát általában ezekkel kezdünk. Tettük ezt a fenti példában említett ügyfelemnél is (persze csak azután, hogy készítettem neki egy frankó kis weboldalt).
Google Ads kereső hirdetések
Legrelevánsabb közönség
A Facebook-on való hideg hirdetésekkel ellentétben, itt azokat tudjuk megcélozni akik a te termékeddel / szolgáltatásoddal kapcsolatos kulcsszavakra keresnek. (Hideg hirdetés azt jelenti, hogy olyan embereknek hirdetsz akik még nem találkoztak a cégeddel / márkáddal.)
Szinte azonnal
A keresőoptimalizálással szemben itt nem kell hosszú hónapokat várni. A hirdetés feladása után pár perccel már meg is fog jelenni a hirdetés, ráadásul könnyen meglehet, hogy az organikus találatok előtt.
Nagy mennyiségben
A megfelelő kulcsszó kutatási technikával olyan kulcsszavakra bukkanhatunk amire havonta sok 10 ezer vagy 100 ezer keresés történik, ráadásul ez egy nagyszerű piackutatási eszköz is egyben, hiszen láthatjuk mi érdekli a célközönséget és nem utolsó sorban ezeket az adatokat a tartalom marketingben és a keresőoptimalizálásban is fel tudjuk használni.
A hirdetések és a SEO kölcsönösen erősítik egymást
Az egyes hirdetés szöveg verziók A-B tesztelésével gyorsan meg tudjuk állapítani milyen title és meta leírás hozza a legjobb átkattintási arányt így nagyban leegyszerűsödik és felgyorsul az oldalak keresőoptimalizálása.
Az eberek weboldalra terelése is segít a Google-nak felismerni a weboldal megérdemelt helyét az organikus találatok között.
És a hatás visszafelé is érvényes: egy jól SEO-zott oldal átlagos kattintási költségei is alacsonyabbak, egy nem SEO-zott oldalhoz képest. (A SEO angol eredetű mozaikszó és keresőoptimalizálást jelent.)
Neked miben segíthetek?
Ha támogatásra van szükséged marketing stratégiai tervezésben vagy hirdetésekben, akkor keress bátran!