0 – 500k | Évértékelő 2019

Torma Bálint

Nem volt ám lazsálás 2018 év végén sem...

Ahhoz hogy a 2019-es év elejét értelmezni tudd elmondanám, hogy 2018 év végén két ünnep között haza ugrottam Ausztriából Magyarországra és kötöttem egy sikerdíjas online marketing kivitelezésről szóló szerződést egy ingatlanfejlesztővel, ahol az volt a cél hogy el adjunk egy 7 lakásos badacsonyi ingatlan minden lakását; weboldal készítés, online hirdetések segítségével, elsősorban német nyelvterületre célozva. Bár alapvetően nem tekintem sikeresnek ezt a projektet, de rengeteget tanultam belőle. Például volt szerencsém megismerkedni egy nálam idősebb és tapasztaltabb építkezési vállalkozóval, aki megosztott velem pár történetet a kapcsolatépítésről és más üzleti dolgokról ís; valamint ennek a projektnek a keretében elkezdtem igazán tanulni a Google Ads hirdetések kezelését (ez a készség aztán az egész évemet meghatározta).

Ha érdekel egy új építésű Badacsonyi nyaraló, akkor csörögj rám, van még belőle 😉

Az első személyes üzleti mentorom... [január-március]

Ugyanezen a napon találkoztam először Dallos Zoltánnal megállapodtunk abban, hogy egy 3 hónapos mentorálást kérek tőle. Zoli 2018-ban is nagyon sok videót készített, ezek keltették fel az érdeklődésemet. Azt mondják hogy ha valamit el akarsz érni, akkor keress valakit aki már elérte, azt amit te is szeretnél és tanulj tőle. Nos én nem voltam rest és felvettem Zolival a kapcsolatot, ekkor még nem is sejtettem mit fog létrehozni az életemben ez a döntés. Ez a három hónapos megállapodás tehát januártól március végéig tartott, ahol is Zoli olyan kihívások elé állított amik a céljaim felé vittek és megmutatta nekem azt, hogy mennyivel gyorsabban lehet fejlődni egy mentor segítségével és, hogy ez a komfortzónából való kilépés nem is olyan ijesztő dolog, mint ahogy azt elsőre gondoljuk. Ennek a tulajdonképpen a végkifejlete lett az a kihívás videó amit itt megnézhetsz.

A videó Zoli zárt csoportjába készült, mint bemutatkozó videó. A téma adott volt: mentorlás

Felmondtam és visszaköltöztem Magyarországra [április-május]

Áprilisban egy előre tervezett, de úgy gondolom, hogy sorsfordító esemény történt, felmondtam az ausztriai munkahelyemen ahol havi 1723 eurót kerestem, (erre jött még rá a 13 és 14 havi dupla bér). Mindezt azért hogy teljes munkaidőben vállalkozásra tudjak koncentrálni, mert úgy gondoltam, hogy így sokkal több értéket tudok létrehozni, jobban hasznára lehetek az embereknek és nem utolsósorban nagyobb szabadságra vágytam.

E közben véget ért Zolival a mentorlás, viszont a kapcsolatunk nem szakadt meg. Zoli emberileg és szakmailag alkalmasnak látott arra hogy egy pár rész feladatot ki szervezzen nekem (online hirdetések kezelése), ez nekem nagyon jól esett, mert ezt egy fajta szakmai elismerésnek fogtam fel és a mai napig nagyon hálás vagyok érte.

A Magyarországra való visszaköltözésem után nem sokkal volt még egy érdekes sztori, egy milánói út másodmagammal, ahol egy üzleti tárgyalás bonyolítottunk le. Jómagam sofőrként és magyar-német (és néha angol) tolmácsként vettem részt ezen az üzleti úton. Ez egy hosszabb lélegzetvételű történet, ezért most erről többet nem mondok, de hogy ha az életemből egyszer írok könyvet biztos hogy bele fogom foglalni, hogy hogyan  akartak behúzni a csőbe magukat francia üzletembernek kiadó egyének.

Milánóban voltam 1 napot és csak ezt az egy fényképet készítettem 😀

Ha már beszéltünk Dallos Zoliról akkor mindenképpen meg kell említenünk az ő általa szervezett, rendszeresen megrendezésre kerülő Üzlet és utazás esteket is, amikek a keretében az előbb említett két témában van négy előadás egy mozi teremben. Nagyon inspiráló és érdekes történetekkel, vállalkozókkal és utazókkal. (2019-ben én nagyon ráálltam erre, mert nem nagyon tudok olyan rendszeresen megrendezésre kerülő eseményről, ahol ennyi vállalkozó szellemű és nyitott ember gyűlik össze.) Májusban volt az a rendezvény ahol Zoli kiadta az első könyvét aminek az a címe: “Alkalmazottból vállalkozó” mindenkinek erősen ajánlom aki tervezgeti, hogy felmond a munkahelyén és egyszer teljes időben vállalkozni akar; egyrészt azért, hogy el tudja dönteni hogy valóban neki való-e, másrészt pedig olyan tanulságok és gyakorlatok vannak benne amelyik sokat segíthetnek az indulásban és a későbbiekben is.

A nap amikor átvehettük az első példányokat az “Alkalmazottból vállalkozó” című könyvből.

Aki produktív az nem biztos, hogy halad is... [június-október]

Igazából nagyon sok olyan saját projektem volt amibe bele kaptam, mert jött egy ötlet és nagyon lelkesen elkezdtem csinálni, aztán igazából nem fejeztem be. Ilyen volt például:

  • Egy street food marketingel foglalkozó marketing kivitelezési ajánlatot tartalmazó weboldal, ahol értelemszerűen a streetfood büfék lettek volna a célcsoport. Egyébként ezzel kapcsolatban fejlesztettem is egy chatbot-ot, ami a veszprémi Utcazene fesztivál egész Food Truck kínálatát magába foglalta; ez úgy nézett ki hogy az emberek kiválasztották, hogy milyen ételt akarnak enni, akár nemzeti konyhák szerinti csoportosításban (mexikói, amerikai, stb.) vagy ha valaki vegán akkor volt erre is egy menüpont és a chatbot kidobta, hogy melyik Food Truck jöhet szóba ezek szerint a kritériumok szerint és mit kell róla tudni (hely, kép, kínálat, stb.). Igen, le fejlesztettem és igazából nem kezdtem vele semmit, pedig az emberek elkezdtek kommunikálni a bot-tal és ezt nagyszerűen lehetett volna használni remarketingre. Ez van mikor hirtelen nagyon szerelmes vagyok egy projektbe, aztán támad egy még jobb ötletem (biztos te is voltál már így).
  • Illetve fejlesztettem egy másik chat bot-ot is ami pedig kávézóknak és éttermeknek/büféknek biztosított volna hűségpont rendszert valamint asztal foglalói rendszert és egyéb ehhez kapcsolódó gasztro vállalkozóknak hasznos dolgokat.
  • Valamint volt még egy motorsporthoz kapcsolódó weboldal, ahol az lett volna a cél hogy Magyarország összes Motorsport eseményét összegyűjtse egy oldalra és aztán keresőoptimalizálással szerezzek látogatókat. Természetesen ez egy hosszabb távú folyamat lett volna. Később hirdetési helyeket lehetett volna értékesíteni élményvezetés és versenypályák közelében lévő szálláshelyek számára
  • Ezen kívül még az öcsémmel elkezdtünk csinálni egy BMW motorvezérlő tuning webshopot, ahol ő csinálja BMW motorvezérlő tuningot én pedig a webshopot. Na hát ez sem lett még befejezve. Erre mindenképpen vissza szeretnék térni, a többire nem biztos.

Sajnos a nyár nagyon hamar elment, ezekkel a ‘belekezdek egy projektbe, aztán nem fejezem be’ dolgokkal. Igazából, most visszatekintve úgy látom hogy teljesen figyelmen kívül hagytam azt amit év elején mondtam, hogy mindenképpen szükség van egy mentorra vagy egy mastermind csoportra, hogy a fejlődés töretlen legyen. Azt hiszem ez volt ekkor a legnagyobb hiányosságom.

A DLX csapat 🙂

Közben már nem csak egyedül dolgoztam a Zolinak. Lett még pár munkatársam és nyáron megalakult a DLX Média ami  egy teljes körű marketing szolgáltatást nyújtó, hely független alvállalkozókkal működő marketing ügynökség. Nagyon örülök hogy részese lehettem ennek a csapatnak, mert nagyszerű emberekkel volt lehetőségem együtt dolgozni.

Egyszerre a csúcson és a gödörben [november-december]

A korábban már említett kihívások hiánya, mentor vagy mastermind csoport hiánya (tehát a számon kérhetőség hiánya) indított el Tusnadi Roland Bosslife Mastermind programjában, ahol röviden az az ígéret, hogy segítenek szolgáltatás alapú katás vallalkozoknak kimaxolni a katás bevételi plafont (elérni az egymillió Forint közeli havi bevételt). Ami igazán megfogott az azok a kihívások és a számonkérési rendszer amit ígértek a landing oldalon és az az igazság hogy nem kellett csalódnom. Roli és a program amit összerakott valóban transzformaív és intenzív. Bosslife-ban a csapatomban is kivétel nélkül inspiráló és hasonló gondolkodású vállalkozóval találkoztam, így meg volt a támogató közeg is. Úgy gondolom erre is egy olyan eseményként fogok visszatekinteni, mint ami meghatározó abban, hogy merre folyt tovább ezek után az életem.

November egy rendkívül intenzív hónap volt számomra, akkor indult igazán a Bosslife mastermind első tréning hétvégén tanultak alkalmazása. Ennek hozadékaként november 8-án le is szerződtem az első ügyfelemmel, majd hónap végén a másodikkal is. Bevételt tekintve ebben a hónapban kis híján elértem az 500 000 Ft-ot, viszont elértem az akkori teljesítőképességem határát is. Voltak egyéb vállalt kötelezettségeim és novemberben ott is új feladatok vártak, igen túlvállaltam magam és egyik helyen sem tudtam 100%-ban azt a teljesítményt nyújtani amit elvártam magamtól. Egyszer nyersz, egyszer tanulsz. Hát novemberben volt minden.

Végül az évet Bosslife évzáróval fejeztük be decemberben.

Minden “fal” tanít valami újat saját magamról, akkor is ha lepattanok róla, és akkor is ha sikerül átjutni. Köszönöm. Ezekkel a tanulságokkal folytatom az utamat…
Ha érdekel a folytatás akkor, várlak vissza 2021-ben 🙂

További cikkek

9 inspiratív FITNESS TEREM weboldal

Nemrég egy tanulmány kimutatta, hogy az emberek 69% -a havonta legalább egyszer keres helyi vállalkozásokat az inerneten. Ez a tény megmutatja annak fontosságát, hogy mennyire fontos az online jelenlét egy fitnesz vállalkozásának is.

Olvass tovább »

Esettanulmány: Shopping hirdetések bevezetése egy kevés termékes webshop-ba, a Facebook hirdetések mellé

Ebből az esettanulmányból megtudhatod hogy: 

  • Milyen kockázatokat rejt magában ha egy induló webshop csak Facebook hirdetésekből szerez látogatókat,
  • Milyen előnyös hirdetési forma létezik még a Facebook-on kívül, speciálisan webshopok-nak,
  • Milyen nehézségbe ütközhetsz ha a Google webshopoknak készült hirdetési formáját szeretnéd használni,
  • Hogyan tettem könnyebbé és stresszmentesebbé az ügyfelem életét.
Olvass tovább »

A Weboldal gyorsítás elsőszámú lépése: kép optimalizálás

Ha nagy méreű képeket használsz a weboldaladon az brutálisan lelassítja az oldalbetöltést. Ez pedig gyenge felhasználói élményt okoz valamint, a Google-nek sem tetszik és hátrébb fog sorolni az organikus találatok listáján. Ebben a cikkben megmutatom hogyan lehet mindezt elkerülni és hogyan tudod a mostani képeidet szupergyorsan betöltődő képekekké alakítani.

Olvass tovább »

Többet szeretnél?

  • Online marketing analízis
  • Google Ads fiók analízis
  • Kulcsszó kutatás
  • Kampány tervezés
  • Komplett Google hirdetés menedzsment

Vedd fel velem a kapcsolatot és derítsük ki, hogy tudnálak-e támogatni a céljaid elérésében.

Email: public[kukac]tormabalint.hu

Tel: +36 70 292 7781